Poradnik
Rynek energii jest bardzo obszerny, jednak każdemu polecamy z zapoznaniem się z poniższymi definicjami:
URE- Urząd Regulacji Energetyki, jak sama nazwa wskazuje jest to państwowa instytucja, która nadzoruje rynek energetyczny w Polsce.
Sprzedawca/Dostawca energii - przedsiębiorstwo energetyczne, które zaopatruje nas w prąd. Zmiana sprzedawcy na takiego, który zaoferuje najniższą cenę jest najskuteczniejszą metodą obniżenia kosztów związanych z energią.
Operator Systemu Dystrybucji - tzw. OSD - przedsiębiorstwo posiadające min. linie przesyłowe, stacje transformatorowe, urządzenia pomiarowe.
Zadaniem OSD jest dostarczanie prądu od Sprzedawcy/Dostawcy do klienta. W Polce nie ma możliwości zmiany dystrybutora.
Trzeba poświecić czas, aby znaleźć nowego, tańszego Sprzedawcę/Dostawcę energii. Jednak prostszym sposobem jest skorzystanie z naszych usług. Możemy reprezentować Ciebie przed sprzedawcami energii elektrycznej. Najprostszym sposobem jest przeprowadzenie licytacji na naszej platformie AukcjeEnergii.pl.
W aukcjach biorą udział firmy energetyczne z całej polski, a w procesie licytacji zostanie wyłonione przedsiębiorstwo energetyczne, które oferuje najniższe ceny.
Dostawcę może zmienić każdy odbiorca - osoba fizyczna, instytucja publiczna oraz firma. Każdy, kto pobiera energię elektryczną w oparciu o umowę z przedsiębiorstwem energetycznym.
Nie. Żarówki oraz wszystkie urządzenia będą świecić tak samo jak do tej pory. Zmienia się tylko cena energii, wszystko inne pozostaje bez zmian.
Nie. Stawki za przesył energii regulowane są przez Urząd Regulacji Energetyki. Dystrybutor ma obowiązek równoprawnego taktowania każdego klienta. Jeżeli Dystrybutor postąpi inaczej zostanie na niego nałożona kara.
Nie. Dzięki naszym usługom, nie musisz sam przeprowadzać zmiany sprzedawcy. To my nadzorujemy cały proces, wyszukujemy najlepsze ceny, analizujemy umowy. Jedyne formalności to przeczytanie umowy "dla własnego spokoju ducha" oraz złożenie podpisu.
Nie, prąd nadal będzie płynął po tej samej instalacji, co do tej pory.
Nie. Jeżeli nowy sprzedawca z jakichkolwiek przyczyn, leżących po jego stronie, nie będzie wstanie dostarczać energii na jego miejsce wchodzi sprzedawca, który był obecny przed zmianami. Ciągłość prądu jest zagwarantowana.
Należy zadzwonić pod ten sam numer, na który dzwoniliśmy dotychczas - za naprawę awarii odpowiada pogotowie energetyczne.
Odczyty liczników będą odbywać się w ten sam sposób jak do tej pory.
Płatności odbywać się w tych samych cyklach rozliczeniowych, co do tej pory. Z jedną tylko róznicą. Zamiast jednej faktury za Dystrybucję oraz Sprzedaż, będą przychodzić dwie faktury. Jedna z nich za dystrybucję od Operatora Systemu Dystrybucji oraz druga od nowego Sprzedawcy/Dostawcy za zużytą energię elektryczną.
Prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta nowego Sprzedawcy.